kappvändare, brun-näsor och allmänna arslen .....

Javisst, en gnutta bitterhet från skarvdiket på g.

Satt och tänkte på hur trött man är på kappvändare och brun-näsor...
Uttrycket används negativt om
den som aldrig står för sin åsikt när motstånd eller motvind kan
förväntas. Den som står pall i svårt blåsväder ses som stark och
självständig med hög integritet. Jag mot världen.
Detta fenomen verkar gå i arv generation efter generation, dom föds med ideal framspisade av ett intellekt av extremt dåligt sinne.
Man skulle kunna tro att dom spelade på det, men icke, deras inlevelse är övertygande och verkligheten är lika stor som deras egen sfär.
Hur kommer det sig då att det finns kappvändare ?
Kappvändaren, även kallad "tvedräkt" ( Lat: räddus för konfliktus ) visar sitt sanna jag för den andra parten, inte den första.
Detta gör den för att den...
1, är rädd för att ha en åsikt som strider mot vad motparten tycker.
2, uppskattar att skapa osämja mellan 2 parter.
3, vill vara den person som parterna gillar mest av dom alla.

Om man nu tittar lite på det här med tvedräkten, varför gör den så ? ser den själv via sitt jehova ? kan den inta att den är tvedräkt ? om inte, varför ?

Svaren är ju många som bekant, men det vanligaste borde nog passa en person med ganska lite kunskap om sitt eget sociala intellekt.
Att tvedräkten gör som den gör beror nog på en osäkerhet inom sin egen åsikt och en rädsla för att bli utfryst om man går emot vad som förväntas.
Personens eget jehova är oftast i skadat skick när det så kallade kappvändandet börjar. Att man inte vågar stå för sin åsikt eller framför allt yppa den bland personer med ett annorlunda tänk bottnar med stor säkerhet i det egna jaget och inom sitt jehova.
Varför då ?
Kappvändare och personer med dåligt självförtroende är oftast en och samma person.
Dem har svårt att tala inför andra när allvaret faller på, dem vill helst av allt stå 4 cm ifrån den som de pratar med för att inte andra ska höra, ett sorts "prata bakom ryggen".
På nära håll har man sett detta fenomen år efter år
Istället för att säga till vederbörande vad man tycker går man runt och "pratar skit" om person 1 för att sedan sitta och tex grogga med person 1 och prata illa om person 2.
Ett exempel på detta kan vara ...
Man får utan kostnad låna ett garage av en person under en längre tid som man nyttjar helt fritt, man får även låna dennes bostad utan kostnad.
När dagar blivit till år och man fortfarande lånar allt detta utan kostnad och samtidigt går runt till denna persons grannar och pratar illa om personen som man lånar allt detta av utan kostnad...för att sedan efter "skitsnacket" gå och sätta sig hos sin hyresvärd för att intaga en falsk form av vänskaps-dryck...falskhet 100%.
Dessa personer kommer att förbli svaga, falska och utanför all sorts moral.
När man sedan lägger till ordet brun-näsa så blir bilden mer klar...att efter ett skitsnack om sin värd till övriga sitta och "slicka-röv" på sin värd är vad man skulle kunna kalla för en totalt oärlig människa utan någon etik i kroppen.
När sen personen sedan tar "garaget för givet", som om det vore hans eget är det ett sjukligt beteände som tar form...en omänsklig gestalt föds.
När sedan personen blivit avslöjad för sitt sanna jag och avisats från platsen går han till "grannarna" och gör samma sak, fast nu i annan ordning.

Det är skrämmande när man tar upp detta och personen slår bort detta med allt vad den har för att visa sin oskyldighet och att han/hon tror blint på detta gör saken ännu mer skrämmande.
Vad gör man åt sådana här personer ?
Jag valde att "stänga av" linje-nätet för att visa min åsikt, och för det fick jag skit.
Det jag är stolt över är att jag just stängde av linjen pga min åsikt, att jag har en.
Det är just det som skiljer oss 2, jag har en åsikt och jag står för den oavsett vad det kostar....din åsikt är just av den art som kännetecknar  kappvändaren.


...nr 1 av 3, forts följer...


Kommentarer
Postat av: Lillis

Helt rätt älskling!

2011-02-06 @ 22:38:34
Postat av: sanna

Tja på re' johan:)

Ql att du fixat en blogg, ska jag försöka följa:) Tycker att detta om kappvändare e så rätt...Sitter å skriker hallelulija när jag läser detta inlägg...Jag e för att säga nej till dessa personer....vi gör en pakt!!!!! Vi vill ej ha sådana människor i våra liv:D

2011-02-08 @ 08:28:50
URL: http://familjenzackrisson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0