Rasist i landet mellanmjölk

 
 

Undrar om jag är rasist. Enligt svensk politik och de som både saknar studentmössa och egen insikt är jag det.

Vad är man när man är rasist egentligen?

 Jag själv är vit, född i Sverige och lever efter Svenska traditioner... enligt vissa har jag redan i denna mening gjort mig skyldig till rasism.

 Varför måste vårat samhälle bestå av, dels beslutsfattare som är så jäkla rädda för att kanske eventuellt hamna i konflikt, dels vanliga medborgare som är så jävla kåta på att få uppmärksamhet att de säger vad som helst utan att använda hjärnan (och det innan man öppnar foderluckan ).

 Mitt land har historia från stenålder o lite till. Från denna tid har vi skapat traditioner, vissa importerade från andra länder och traditioner.

Det finns mycket här som jag verkligen undrar hur man kan få till rashat.

 Jag har en TOR-hammare i kedja runt min hals, min farmor fixade denna till mig.

Varför har jag det? Måste jag ha ett skäl till det? Måste DU ha ett skäl till att byta handväska varje månad även om den gamla är hel o fin... DU kanske till och med stödjer barnarbete på detta sätt.

Min TOR-hammare har jag runt halsen för att jag fått den av farmor, för att jag tycker asa-tron ( natur-religion ) var mera ärlig än öken-religionerna ( islam, kristendom osv ), sen för att jag är en åsk-nörd som fotar åska varje sommar o då givetvis har jag ju " God of thunders " symbol runt halsen.

 Så när blir då hammaren en symbol för rasism?

Om vi börjar med att kolla lite på tider osv.......asa-tron slutade i Sverige runt 1100 talet och ersattes av kristendom... för ni som tillhör släktet " totalt intelligens befriad människa " var alltså den nordiska mytologin innan 1100 talet.

Hur kan då hammaren stå för nazism? ... jag är inte bäst på allt här man jag är väldigt säker på att Hitler inte var född på 700 talet, eller att vikingarna i sina skepp hade en swastiska på skepps-sidan.

Så hur blir då hammaren en symbol för rashat?....jo, tack vare folk som representerar landet mellanmjölk, dvs NI...ni som inte säger vad som är, sanning, hur det egentligen ligger till. Mellanmjölkarna sitter istället kvar på arslet och håller med för här får dom plötsligt vara med och vara någon i något......avsaknad av ryggrad kanske.

 Summan blir att vi nu bestämt att hammaren är en symbol för rashat och att självaste Tor var Görings högra man.

Själv vill jag åxå ändra i historien lite.....Hitler var inte ond, utan en god medborgare som såg till att judarna kom till en bättre värld då de hade det så svårt här....man skulle kunna påstå att Hitler var våran tids Jesus................................och där lämnade vi förnuftet.

När blev det ok att ändra historien?......bara för att man inte orkar säga sanningen om våra symboler eller traditioner för att det finns en viss risk för missförstånd som kan leda till en konflikt...ynkryggar.

 Andra saker som gör att jag är rasist är att jag älskar mitt land så mycket att jag vill ha dess flagga på bilen, mina kläder... kanske ha en tavla med Svenska flaggan på.

När blev våran fana en symbol för rashat? Går jag ut på min baksida och sätter upp en Svensk flagga så tar det en sekund så är jag rasist.....men om jag sätter upp en USA-flagga då, stor som hela fasaden....jo, ingenting händer.

Måste säga att det är jävligt lustigt hur min flagga kan bli mer hat mot tex irakier och iranier då det är USA som har mer politiskt med de 2 länderna att göra än Sverige.

Just det ja, landet mellanmjölk igen, där vi springer o gömmer oss bakom feghet.

 På en skola i klockartorpet hade en elev i åldern 9 år en tröja med en Svensk flagga på, ungen blev hemskickad från skolan för att " här har vi noll-tolerans mot rasism " ???....till saken hör åxå att det satt andra barn i salen med tröjor med USA flagga.....ungen kom tillbaka med en väldigt bra förälder som inte stod för mellanmjölken utan läste lusen av både rektor och lärare för de gjort flaggan till en symbol för rashat...ungen fick ha på sig sin tröja med Svenska flaggan på.

 Nu är det snack om pepparkakan, att inte få sjunga sången om pepparkakeland osv för att det anses vara rashat med i bilden.

Även att censurera kalle på julafton är ganska knäppt måste jag säga. Det heter att Disney har bestämt...men vi ( statens television ) har ju rätten att visa den version vi har köpt... eller vågar vi inte sända orginalversionen utan skyller på Disney i stället, så blir inte judar o mörkhyade kränkta... hur speglas den vita ariska mannen i kalles jul ? jo som en knäppgök som alla andra i filmen, kanske värre.

" HUR DUM I HUVVET ÄR MÄNNISKAN "

Jag har lite svårt att se lille Albin 7 år representera KKK iförd staffat-dräkt....men visst, vill man så kan man säkert se det åxå om man är helt dum i huvvet.

 Vi har tagit bort nationalsången på vissa skolor för att det inte ska ge skolan en stämpel av att vara rasister.

 - har du hört att Oxelbergsskolan består av rasister ?

- nae...

-jo förstår du...på skolavslutningen så sjöng de nationalsången...allihop

-å herre min Gud...jaja, då förstår man ju ett å annat

 

Visst låter det helt jävla sjukt, men så är det i Sverige i dag när det gäller våran egen nationalsång.

Om det skulle vara 50 % negrer i Svenska hockeylaget så vet jag att de skulle sjunga Svenska nationalsången innan match med ryssen, så varför inte på Svenska skolor?

 Vi kanske ska ta bort den bruna o svarta kritan i färgkrita asken åxå...så att det inte kränker någon.

 Mina barn älskar Tintin, och genom att de gör det så måste ju det vara ett starkt tecken på att de är rashatare... speciellt min dotter som både gillar Tintin och även rider på hästar....är övertygad om att hon är nazist.

Och där försvann förnuftet igen... men jag vet ju det när jag skriver detta, men väldigt många andra vet inte detta....en av 5 som läser detta fattar inte ironin i det jag skrev utan tror att min dotter är nazze för att hon rider o läser Tintin.

 Är det inte dags att ta tillbaka Sverige nu, en gång för alla.

 Beskylla våran Svenska fana för att vara en symbol för rashat borde ge böter eller högre.

Att stödja teorier som att Tors hammare är rasistiskt, att pepparkakan är KKK fast i brun form, att Tintin var medlem i nazzerörelsen på 30-talet, att negerboll är rasism, nationalsången är våran nya kampsång för rashat mm mm, är vad som kännetecknar en jävla ynkrygg....en landsförrädare....en sann produkt av mellanmjölkens land.

 

Kommentarer
Postat av: mamma Karin

Kan bara instämma med föregående talare. Senaste från Centern. fri invandring. För att rädda glesbygden. Det behövs arbetskraft. Får inte ihop ekvationen(hade a i matte).Arbetslösheten är över 8% och ändå ska vi ta in mera människor. Vad skall dom stackarna göra? Det talades om igår på Östnytt om att 40 milj. människor skulle bo här. Då flyttar jag till Etiopien.

2012-12-17 @ 14:55:11
URL: http://passlig.se
Postat av: Kostas

Hej. Bra inlägg. Jag håller med dig i mycket av det du skriver. Det enda som sker med alla dessa förbud, (nu senast Disney) är att skapa ännu mer hat, ännu fler SD-anhängare. Jag återkommer om SD lite längre ned. Låt mig få dela med mig om hur jag har upplevt rasism, för det har jag upplevt då jag själv är en svartskalle. Jag hörde dessa ord, "jävla svartskalle, åk hem till ditt land" för första gången när jag var 7 år. Dessa ord kom från en annan 7-åring, vi gick i samma klass. Jag tror inte att den pojken var rasist på något sätt, men nånstans har han hört dessa ord. Dessa ord har jag hört under hela min uppväxt. Man har gjort det väldigt tydligt för mig, att jag inte kommer från Sverige, att jag inte hör hemma här. Jag har blivit kallad för jävla svartskalle, jävla babbe, blatte, grekjävel. Du hör inte hemma här! Ut med packet! Åk hem till ditt land! Joo jag är ju grek, jag kan inte säga att jag är svensk. Jag ser ju inte svensk ut. Det är helt ok med mig! Jag älskar Sverige iaf! Kan jag inte få vara greksvensk? En grek med svensk mentalitet? För jag tror att det är det jag är.

Angående SD. Jag såg filmen som släpptes i Expressen för nån månad sen. När de stod och provocerade Soran Ismael. Det är exakt dessa typ av människor som har gjort det så tydligt för mig, att jag inte hör hemma i Sverige. I landet jag är född i. De står och säger, du är inte svensk, Sverige är inte ditt land. Hur ska jag kunna ha någon som helst medkänsla för sådana människor. Människor fyllda av hat. Hur tror du/ni att dessa människor skulle se mig? Som svensk eller som en svartskalle?

Att ha en TOR hammare runt halsen är inte att vara rasist. Inte på något sätt. Tyvärr så har det på nåt sätt förknippats med rasism, jag kan ej svara på varför. Jag tycker det är synd att det svenska folket inte är mer stolta. Sjung nationalsången, upp med svenska flaggan! Var stolta!

2012-12-17 @ 19:39:03
Postat av: mamma Karin

När jag var liten , hemma på min gata. jag hade ju inte samma efternamn som min (mamma och pappa) innan adoptionen var klar. Jag bar namnet Adler (fint
namn) Gud vad jag blev retad för detta. Var det rasism eller????????????? Jag bar även glasögon, vad fick jag höra dagligen? Glasögonorm. Barn är ena riktiga elakingar egentligen, Mina föräldrar lärde mig lite repliker som jag hade stor nytta utav. Jag behåller dom för mig själv. Jag är skåning och det har hörts protester om det också. Jag hade många klasskamrater som inte var ifrån Sverige men det var liksom inget konstigt med det. Finnländare italienare polacker och en österikare. På den tiden gick det alldeles utmärkt med olika nationaliteter. Kanske har antalet och omvårdnaden om invandrare blivit ohållbart och med det blir det även konflikter. Det finns ett talesätt. Jag är mig själv närmast.God Jul

2012-12-21 @ 11:12:49
URL: http://passlig.se
Postat av: Janne

Jäkligt bra skrivet och väldigt genomtänkt.

Först av allt så har vi en yttrandefrihet här i landet så att ifrågasetta varför vi tar bort traditioner eller liknande är aldrig rasism.

När det gäller en Torshammare kan det heller aldrig bli rasism då det faller under religonsfrihet, och kan till och med om man ska hårddra det hela falla under diskriminering.

När det gäller SD ( röstar själv på SD ) så är det hela väldigt uppförstorat av media, som att SD skulle vara det nya nazzepariet, det är det inte.
Om vi ska titta på andra partier som har lite att förklara kan det vara sossarna som bedrev ett förbund med naze-tyskland under 30 o 40talet, det är ganska så mycket värre än vad SD gör nu med järnrör och annat.
Sen har vi vänstern som ville vi skulle bli kommunister under 60-80 talet, och dela Lenins värderingar...ruggigt med tanke på de brott mot männskliga rättigheter kreml gjorde.
Sen har vi andra partier i Sverige som har stått för så mycket värre saker än att skrika blatte på fyllan, vilket inte är ok att göra hur som.

Att vara grek vet jag inget om.
Amnesty international har ju nu avslöjat att grekland ej följer männskliga rättigheter mot sina invandrare, same shit.

Och att bli kallad svartskalle är aldrig ok och kommer aldrig att vara. Jag tror inte på fullt allvar att alla som röstar på SD skriker svartskalle åt mörka människor, det finns säkert personer inom SD som gör det, likaväl som det finns sossar o borgare som gör ännu värre saker i egenskap av regeringsanställd.

Och som sagt, att sjunga en nationalsång är våran rättighet, och när den tvingas att stå för rasism ska jag lova att jag går ut i krig mot alla som stödjer detta.

/ Janne

2012-12-21 @ 22:05:35
Postat av: Netrix

Kul med svar från olika. Självklart hör ju inte sådant som blatte eller liknande utropat från någon nationalitet hemma i ett vuxet o modernt samhälle. Yttrandefrihet är en sak som måste finnas om vi inte ska leva i en diktatur. Denna yttrandefrihet kan enbart fungera om alla får komma till tals, givetvis utan ord som inte hör hemma i en diskution. När det gäller religionsfrihet gäller samma sak, alltså kan en torshammare aldrig bli en symbol för rasism, om det är det är även då kristendom en symbol för häxprocesser samt att islam är en symbol för kvinno-hat. Rätt ska vara rätt o demokratin skall försvaras. Religion är ungefär samma som mannens penis, visa den, var stolt över den, använd den, men kör aldrig ner den i halsen på folk som inte vill. SD har gjort sina tabbar, det har många innan åxå, sen håller jag med om att SD med sitt järnrör o fylla ter sig väldigt oskylldigt om man nu jämnför med tidigare kränkningar av grupper i ett samhälle som våra andra partier stått för och som du o jag fortfarande betalar för. Inget land är perfekt, inte ens grekland när det gäller flykting frågor. Men vi ska försvara ett människovärde i en demokratisk ideologi, som ska bestå av etik o moral. Så rätt ska vara rätt, inte politiskt korrekt.

2012-12-23 @ 00:12:13
URL: http://netrix.blogg.se
Postat av: mamma Karin

Måste bara säga en sak. Varför väntar man två år innan filmen med järnrören visas? Det är ju så inaktuellt som det kan bli.Varför är en del rädda för SD? Lyssna på deras budskap och värderingar. Lyssna med båda öronen. Dom har inte bara invandrarfrågor på agendan. Röstar själv på SD, är däremot inte rasist. Det är inte invandrarna som bär ansvaret, det är politikerna.

2013-02-24 @ 03:27:08
URL: http://passlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0